Ontdek onze nieuwe collecties! - #BeYourselfWithChevis - #UwGlimlachIsOnzePassie
  • Gratis verzending vanaf 50 euro (in België)
  • Levertermijn: 1-2 dagen
  • Persoonlijke service

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Identiteit van de ondernemer:

  • Naam ondernemers: Van der Linden Kathy & Chevalier Kristof
  • Handels benaming : Chevi’s
  • Vestigingsadres:Advocaat De Backerstraat 38 – 9450 Denderhoutem – België
  • Bezoekadres: Idem vestigingsadres
  • Telefoonnummer: +32 54 24 85 73 tijdens openingsuren
  • E-mailadres: [email protected]
  • Ondernemings & btw-identificatienummer: BE06 425 55318

Toepassing.

Betreffende de webshop van de handelszaak: “Chevi’s” het bezoek en het gebruik ervan en de online en afstandsverkoop die er uit voortvloeit. Zowel Chevi’s als de klant verklaren zich akkoord met deze algemene voorwaarden. De klant die een online bestelling plaatst en online product(en) koopt bij Chevi’s wordt verondersteld deze algemene voorwaarden te hebben gelezen en ermee akkoord te zijn. Deze algemene voorwaarden worden geregeld aangepast aan nieuwe evoluties. Enkel de actuele versie is van toepassing!

Taal communicatie

Onze website/webshop is opgemaakt in de Nederlandse taal maar Franstalige klanten verder helpen is geen probleem.

Eventuele onvolkomenheden en zetfouten op de website.

Het up to date houden van de website is mensenwerk, alhoewel we dit tot een absoluut minimum trachten te beperken kunnen fouten alsnog voorkomen op de website. In geval zo een fout tot discussie over een product, zijn hoedanigheid of zijn prijs zou leiden dan behoudt Schoenen Karo zich het recht om deze fout op de website gewoon te corrigeren. Een fout op de website kan niet worden aangehaald om wat dan ook te eisen.

Aanbod producten en artikels op de website – webshop.

Ondanks het feit dat de catalogus en website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat of niet up-to-date is.
wanneer u specifieke vragen heeft over bijvoorbeeld maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij u vooraf contact op te nemen met onze winkel via [email protected] of telefonisch op (+32) (0)54/24.85.73

De op de webshop aangeboden artikelen komen (op eventuele fouten na) overeen met de actuele voorraad in onze magazijnen. De webshop wordt meermaals per dag automatisch aangepast aan deze actuele voorraad.
Uitzonderlijk kan het echter voorkomen dat een artikel dat online besteld wordt net voordien in de fysieke winkel werd verkocht en dit nog niet is aangepast op de webshop.
In dat geval behoudt Chevi’s zich het recht toe om de geplaatste bestelling te annuleren en betalen we meteen het aankoopbedrag terug.

  • Afbeeldingen van de artikelen op de webshop:
    Ondanks dat we onze producten zo juist mogelijk trachten weer te geven komen de kleurweergave, formaat-interpretatie nooit voor 100% overeen met de realiteit.
  • Benaming van de artikelen op de webshop:
    We nemen meestal de artikel benaming over van de oorspronkelijke fabrikant doch we behouden ons het recht toe om een artikel of eigenschap en kleur van een artikel anders te benoemen als we dat nodig achten.

De geafficheerde artikel prijzen.

Alle prijzen die op de website zijn geafficheerd zijn in € aangeduid en zijn BTW inbegrepen.

Bij afgeprijsde artikelen blijft de originele prijs doorstreept staan en staat de nieuwe prijs in rode kleur met vermelding “promo” of “solden”
De originele prijzen van de artikelen op de webshop zijn identiek aan de originele prijzen in de fysieke winkel.
Op de webshop geafficheerde promo-prijzen gelden ook aan de kassa in de fysieke winkel.
In de fysieke winkel kunnen echter tijdelijke kortingen (opendeurdagen, braderijdagen, jaarmarkt)  worden toegestaan die op dat ogenblik niet gelden op de webshop. De online koper heeft niet het recht om deze korting op te eisen.
Op de webshop kunnen tijdelijk kortingen worden toegestaan die op dat ogenblik niet gelden in de fysieke winkel (bv dag van de webshop) De korting is dan niet zichtbaar op de webshop maar wordt bekomen door een promo-code in te voeren tijdens de online bestel procedure.

Bestellen van een of meerdere artikel(s).

Een artikel is pas definitief besteld na dat de koper met succes de betaal-procedure op de website doorlopen heeft en het overgemaakte geld zichtbaar is.
De betaling van de online aankoop gebeurt via het beveiligde betaalsysteem van Mollie nadat een betaalmiddel (bancontact, maestro, mastercard, visa, ideal, of paypal) geselecteerd wordt, komt de koper terecht op de beveiligde website van Mollie waar de betaling kan worden afgerond.

De consument ontvangt zodra de betalingsprocedure volledig is afgerond een bevestiging e-mail met alle gegevens van de aankoop als geldig bewijs van zijn aankoop. Tevens vindt men in deze bevestigingsmail een link naar onze Algemene Voorwaarden.

In geval voor overboeking werd gekozen als betaalmiddel moet de koper eerst nog daadwerkelijk de overschrijving uitvoeren en is de betaalprocedure pas rond na dat het geld effectief op de bankrekening van Schoenen Karo verschijnt. Hierdoor kan er tussen het online bestellen en de definitieve aankoop-bevestiging/bewijs meerdere dagen verschil zitten. (bijzonder als bestelling gebeurd vòòr een weekend of feestdag).

Wie dat wenst kan ook bestellen door telefonisch of per e-mail naar het artikel te vragen.
In dat geval sturen we met e-mail een betaal-link waarmee men rechtstreeks op de Mollie betaalpagina komt of vragen we het geafficheerde bedrag te storten op onze zakenrekening: Iban: BE33 0017 7041 9546

 

Reserveren van (een) artikel(s).

Men kan niet een artikel reserveren zonder het te betalen!! De enige manier om een artikel te reserveren is dit artikel online te bestellen en te opteren voor een rechtstreeks betaalmiddel (dus niet overboeking).

De technische koppeling van actuele voorraad aan de vertoonde voorraad op de webshop laat reserveren zonder betalen niet toe. (Zolang een artikel niet betaald is blijft het beschikbaar op de webshop en in de fysieke winkel voor andere potentiële kopers).

Verzending en levering of afhaling.

Afhaling in de winkel: Indien geopteerd wordt voor afhaling in de winkel wordt de bestelling in bewaring gehouden tot de koper zich aanbied.

Verzending:
We verzenden enkel met het bedrijf bpost en dit overal binnen de EU en op aanvraag ook naar landen en continenten daarbuiten.
Binnen België kan de klant kiezen voor levering thuis, op het werk, in een bpost-afhaalpunt of bpost pakjes automaat.
De klant heeft tijdens de online bestel procedure de mogelijkheid om in het vakje “vraag” zij specifieke leveringsplaats op te geven. Indien hier niets wordt opgegeven wordt de bestelling verzonden naar het opgegeven woonadres.

Alle bestellingen die we verzenden krijgen van bpost een traceercode mee zodat we steeds kunnen natrekken waar het pakket zich bevindt en of het al dan niet werd afgeleverd.
Op aanvraag verstekken deze traceercode ook aan de online koper.

Verzendkosten – tarieven.

Voor leveringen binnen België:

-Voor aankopen met een waarde gelijk aan of meer dan 75€ worden geen verzendkosten aangerekend!
-Voor aankopen met een waarde van minder dan 75€ wordt 5,95 euro in België aangerekend.

Voor leveringen naar Nederland, Luxemburg:

-Voor aankopen met een waarde gelijk aan of meer dan 75€ worden geen verzendkosten aangerekend!
-Voor aankopen met een waarde van minder dan 75€ wordt 7,95 euro aangerekend.

Andere landen dan hierboven binnen de Europese Unie op aanvraag. Vragen via [email protected]

Verzendkosten kunnen niet gerecupereerd worden ingeval van retour !

 

Levertijd

Chevi’s verbind er zich toe het pakket zo snel als mogelijk te leveren binnen de mogelijkheden die bpost biedt.

Wet bedenktijd na aankoop op afstand.

Chevi’s verbindt er zich toe volledig conform deze wet te handelen.

“De consument heeft het recht binnen de 14 dagen vanaf de dag die volgt op de levering, af te zien van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder motivering”.

Retourneren – herroepingsrecht van Chevi’s.

Deze voorwaarden van herroeping van de bestelling en het vermelde retouradres gelden enkel voor producten aangekocht in de webshop.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, mag de klant Chevi’s – Advocaat De Backerstraat 38 – 9450 Denderhoutem,via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen.

Bij correcte retour (zie wat volgt) wordt meteen het aankoop bedrag integraal terug betaald.
Retour-verzendkosten worden niet terugbetaald (tenzij uitzonderlijke redenen zie klachten).
Het recht op retour vervalt de 15de dag na dat de goederen werden aangeboden op het leveringsadres of beschikbaar waren in het door de klant gevraagde bpost punt of pakjesautomaat.
De dagen dat het pakket ter afhaling ter beschikking ligt vallen dus ook binnen deze 14 dagen.
Onder “dagen” verstaan we in dit geval “alle” dagen ook zon en feestdagen!
Vertragingen die te wijten zijn aan derden aan wie de terugzending is toevertrouwd (post, kiala, postnl, enz) kunnen niet aangeroepen worden om de retourrecht tijd te overschrijden.
Als het artikel na 15 dagen na ontvangst niet terug is beschouwen wij dat als definitief verkocht en kan er niet meer worden geretourneerd.

Wat is een correcte retour:

  • De goederen moeten effectief terug in onze handen zijn! Verlies of diefstal tijdens het retour vervoer naar ons valt buiten onze verantwoordelijkheid. Retourneer daarom minstens met traceercode en eventueel ook met verzekering bij zeer dure artikels.
  • Binnen de hierboven beschreven tijd !
  • Kledij en accessoires mogen niet “gebruikt” zijn enkel aangepast !
  • Onder “gebruikt” verstaan we duidelijke vlekken, haken in de kledij, beschadiging, geur, de kledij moet ook ongwassen zijn en voorzien van alle lables.

Uitzonderingen op het retour en herroepingsrecht

Het retour en herroepingsrecht geld uitzonderlijk niet voor artikelen die specifiek op vraag van de consument werden vervaardigd of onomkeerbaar werden aangepast en dus enkel voor deze betreffende consument bestemt kunnen zijn. (voorbeeld bijbestelling of retouches).

Conformiteit en garantie:

De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.

Klachten

Chevi’s verklaard klachten ontvankelijk als die binnen redelijke termijn na aankoop aan ons kenbaar worden gemaakt.
Een klacht over niet conforme levering (maat niet juist, kleur niet juist) moet ons binnen de 7 dagen kenbaar gemaakt worden.
Klachten over verborgen gebreken (fabricagefouten) moeten ons binnen de 50 dagen na levering worden overgemaakt.
Chevi’s behoudt zich het recht om te oordelen of eventuele schade al dan niet het gevolg is van hetzij slecht fabricaat, hetzij slecht gebruik door de klant hetzij door gewone slijtage.
Chevi’s archiveert alle e-mail verkeer tussen beide partijen die tot de aankoop hebben geleidt. Bij eventuele geschillen gelden voor alle partijen deze conversaties als bewijs.
Klachten moeten ons per e-mail worden kenbaar gemaakt.
Het product dat voorwerp is van de klacht mag ons worden toegezonden of in de fysieke winkel tijdens de openingsuren worden aangeboden ter controle.
Ingeval een klacht als ontvankelijk wordt beschouwd betaald Chevi’s ook eventueel gemaakte verzendkosten en retourkosten terug!

Onder ‘dagen’ verstaan we kalenderdagen

Geschillen:

De verkoop van goederen is volledig onderworpen aan de Belgische wetgeving en eventuele geschillen zullen worden beslecht door Belgische rechtbanken.

 

Persoonsgegevens – Privacy

Chevi’s archiveert de gegevens van online klanten enkel voor de lopende aankoop en voor eventuele klachten nadien.
De enige gegevens die Chevi’s van de online klanten bijhoud zijn de e-mail conversaties die tot een aankoop hebben geleid. Verantwoordelijke voor archivering van deze mails is medezaakvoerders : Kathy Van der Linden – Kristof Chevalier
Chevi’s zal deze gegevens niet gebruiken om de klant opnieuw te benaderen met marketing of reclame, tenzij de klant het anders aangeeft.  Chevi’s verklaart uitdrukkelijk deze gegevens ook niet over te maken aan derden.

Officiële gegevens

Statutaire naam onderneming : Kathy Van der Linden.
Commerciële benaming: Chevi’s BVBA
Zaakvoerders: Kathy Van der Linden – Kristof Chevalier
Ondernemingsnummer : BE06 425.55.318
Adres : Advocaat De Backerstraat 38, 9450 Denderhoutem

Klantendienst.

Men kan zich rechtstreeks wenden tot de zaakvoerders :
Kathy Van der Linden – Kristof Chevalier op het telefoonnummer: 054 24 85 73
Of mailen naar : [email protected] .
Men kan zich ook naar de fysieke winkel begeven tijdens de openingsuren vermeld op de website www.chevis.be

plaats_hier_de_pixelcode $("head").append(''); });
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »